راه خورشید

امید به خداوند و ایمان الهی , مأیوس نشدن در برابر مشکلات و نگاه بلندمدت و تاریخی , راز پیشرفت است.امام حسینی خامنه ای حفظه الله

راه خورشید

امید به خداوند و ایمان الهی , مأیوس نشدن در برابر مشکلات و نگاه بلندمدت و تاریخی , راز پیشرفت است.امام حسینی خامنه ای حفظه الله

(قسمت اول - بخش اول) تحلیل فتنه سبز - انقلاب مخملی و فتنه سبز/ 4

بسم الله الرحمن الرحیم

قل انما اعظمکم بواحده ان تقوموا الله مثنی و فرادی


ایندکس تحلیل :

قسمت اول - بازی مخملی

بخش اول - انقلاب مخملی و فتنه سبز      بخش دوم - نظریه بازی ها      بخش سوم - عوامل     بخش چهارم - تحلیل بازی فتنه سبز

قسمت دوم - قدرت نفوذ نهایی

قسمت سوم - جنگ ایدئولوژیک


با سلام و درود


آمریکا خود را بهترین کشور جهان و ضامن صلح جهانی می داند و با هر کشور مستقلی که در جهت رشد و تعالی منافع خود و ارتقاء فرهنگ و دانش بر پایه ی نیروهای بومی باشد را به مبارزه و ایجاد بی ثباتی در آن کشور می پردازد و بر اساس مقتضیات زمانه طرح های خرابکاری خود را اجرا می کند.


جهت دیدن بخش چهارم مقاله لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.


برای بیان نظر ارزشمند خود در قسمت نظرات از آوردن نام مستقیم اشخاص و یا مراکز و سازمان ها خودداری فرمایید وگرنه متاسفانه نظر شما تایید نمی شود , جهت اشاره می توانید از خلاصه ی اسامی استفاده فرمایید (به عنوان مثال ع.خ).


قبل از مطالعه لطفا به صفحه ی سلب مسئولیت مراجعه فرمایید. با سپاس.


بسم الله الرحمن الرحیم

فتنه سبز

آمریکا خود را بهترین کشور جهان و ضامن صلح جهانی می داند و با هر کشور مستقلی که در جهت رشد و تعالی منافع خود و ارتقاء فرهنگ و دانش بر پایه ی نیروهای بومی باشد را به مبارزه و ایجاد بی ثباتی در آن کشور می پردازد و بر اساس مقتضیات زمانه طرح های خرابکاری خود را اجرا می کند. به عنوان مثال:

 

ü      جنگ اقتصادی - تحریم های اقتصادی و بین المللی , گران کردن عملیات های تجاری و تحریم صادرات بنزین به ایران و . . .

ü      جنگ نرم و جنگ روانی - حرکات و تکنیک های نرم براندازی نظام ها , جایگزینی مسئولین سیاسی در راستای منافع غرب

ü      جنگ نظامی و سخت افزاری

 

آن ها به دنبال جایگزینی دیکتاتوری جهانی به جای رابطه ی دولت – ملت های مستقل هستند و از روش های مذکور برای تحمیل حکومت جهانی از ویرانه های نظم موجود در جامعه می باشند و شعارهایی چون " آزادی بیان, جنسی و . . . " , " مالکیت عمومی " , " حقوق بشر " و . . . را سر می دهند.

 

تا کنون تحلیل های زیادی در مورد انقلاب های رنگی یا مخملی نوشته شده است که وجه اشتراک آن ها موارد زیر می باشد :

 

1.      شروع از اروپای شرقی , سپس اروپای مرکزی و جمهوری های استقلال یافته ی شوروی سابق در آسیای مرکزی

2.      آن کشورها به استقلال و اقتدار ملی خود می اندیشیده اند .

3.      نتیجه ی انقلاب ها به دست گرفتن قدرت توسط عاملان غرب گرا که بوسیله ی غرب پشتیبانی می شده اند .

4.      هدف انقلاب ها حذف جهان چند قطبی و تک قطبی شدن امریکا بود .

5.      اکثر انقلاب ها توسط حرکات نرم مرتبط با هم و با راهپیمایی های خیابانی به پیروزی رسیدند .

6.      استفاده از یک بهانه برای تحریک جامعه به مانند تقلب در انتخابات برای کشاندن مردم ناراضی در صحنه .

7.      همچنین این اقدامات دارای مبانی ایدیولوژیک نبوده است .

و . . .

 

اما به نظر بنده فتنه ی 88 انقلاب مخملی یا رنگی یا گلی نبوده است, نویسندگان غربی و دولتمردان آمریکا به عمد سعی در تطابق این فتنه با آن انقلاب ها را دارند که بعضی از نویسندگان و تحلیل گران ما نیز آن سخنان را منابع اطلاعاتی خود قرار داده اند البته در بعضی خصوصیات نرم با انقلاب های مخملی مشترک هستند, آیا منطقی است کسی قبل از انجام کاری که که مدت ها برای آن برنامه ریزی کرده, چند ماه قبل در رسانه های جمعی به راحتی آن را فاش کند ؟! یا اینکه سعی در القای کاذب و قصد شروع یک بازی را دارد!! ( ای بی سی, تلگراف, لندن تلگراف, نیویورکر و . . . )

 

v      کنت تیمرمن  نومحافظه کار امریکایی درست روز قبل از انتخابات در مطلبی نوشته بود : در اینجا صحبت از یک " انقلاب سبز " تدارک دیده شده است, به ویژه اگر موسوی و طرفدارانش به همان اندازه که ادعا می کنند , نسبت به پیروزی خود مطمئن باشند . " اقدام ملی برای دموکراسی " میلیون ها دلار را برای تشویق انقلاب های رنگی هزینه کرده است و . . . , به نظر می رسد بخشی از این پول به دست گروه های طرفدار موسوی رسیده باشد که با سازمان های غیر دولتی بیرون ایران که اقدام ملی برای دموکراسی هزینه آن ها را تامین می کند ارتباط دارند . (به گزارش وزارت اطلاعات که چندی پیش منتشر شد نیز می توان استناد کرد.)

v      نتیجه ی نظر سنجی هایی که توسط امریکا قبل از انتخابات انجام شده بود پیش بینی کرده بودند, پیروز انتخابات احمدی نژاد است.

v      نحوه ی تبلیغات خیابانی و اردوکشی های خیابانی که به صورت سازمان یافته انجام می شد و از دو هفته پیش از انتخابات با مردم تمرین می کردند, شعارها ی دو روز قبل از انتخابات اکثرا بر مسئله ی تقلب تمرکز داشت " اگر تقلب بشه, ایران, قیامت میشه " و . . . , سایت ها و خبرگذاری های سبز قبل از انتخابات نتایج را اعلام کردند حتی قبل از اعلام نتایج در مقابل وزارت کشور تجمع کرده بودند و به یکدیگر تبریک می گفتند (مستندات توسط برخی سازمان ها ارائه شده است) – انتشار سی دی ها و . . .

v      چیزی که مشخص و مبرهن است ملت ایران از دولتمردان و نحوه ی عملکرد دولت راضی بوده اند و الان نیز برای همه به خصوص دولتمردان امریکا ثابت شده است که حکومت ایران نزد ملت ایران مقبولییت عمومی دارد. (سخنان نخبگان امریکایی, اروپایی در این مورد نیز قابل استناد است.)

v      می توان به حضور چشمگیر و استقبال مردم در سفرهای مقام معظم رهبری در قم و اصفهان و ریاست محترم جمهوری اشاره کرد.

v      ترس اصلی امریکا از ایران به دلیل قدرت ایدیولوژیک و صدور فرهنگ و نهاد های ایران اسلامی در جهان است. که امروزه اکثر مردم و دولت های جهان به این قدرت ایران اعتراف می کنند.


17/09/1389 


(قسمت اول - بخش دوم) تحلیل فتنه سبز / 4

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد