راه خورشید

امید به خداوند و ایمان الهی , مأیوس نشدن در برابر مشکلات و نگاه بلندمدت و تاریخی , راز پیشرفت است.امام حسینی خامنه ای حفظه الله

راه خورشید

امید به خداوند و ایمان الهی , مأیوس نشدن در برابر مشکلات و نگاه بلندمدت و تاریخی , راز پیشرفت است.امام حسینی خامنه ای حفظه الله

(قسمت اول - بخش دوم) تحلیل فتنه سبز - نظریه بازی ها / 4

بسم الله الرحمن الرحیم

قل انما اعظمکم بواحده ان تقوموا الله مثنی و فرادی


ایندکس مقاله :

قسمت اول - بازی مخملی

بخش اول - انقلاب مخملی و فتنه سبز      بخش دوم - نظریه بازی ها      بخش سوم - عوامل     بخش چهارم - تحلیل بازی فتنه سبز

قسمت دوم - قدرت نفوذ نهایی

قسمت سوم - جنگ ایدئولوژیک


با سلام و درود


به اعتقاد بنده امریکا در اینجا از نظریه بازی ها (Game Theory) استفاده کرده است و این یکی از حرکت ها یا راهبردها برای پیش بردن بازی استفاده ی صلح آمیز انرژی هسته ای ایران به نفع غرب می باشد و جلوگیری از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران.


جهت دیدن بخش دوم مقاله لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.


برای بیان نظر ارزشمند خود در قسمت نظرات از آوردن نام مستقیم اشخاص و یا مراکز و سازمان ها خودداری فرمایید وگرنه متاسفانه نظر شما تایید نمی شود , جهت اشاره می توانید از خلاصه ی اسامی استفاده فرمایید (به عنوان مثال ع.خ).


قبل از مطالعه لطفا به صفحه ی سلب مسئولیت مراجعه فرمایید. با سپاس.


به اعتقاد بنده امریکا در اینجا از نظریه بازی ها (Game Theory) استفاده کرده است و این یکی از حرکت ها یا راهبردها برای پیش بردن بازی استفاده ی صلح آمیز انرژی هسته ای ایران به نفع غرب می باشد و جلوگیری از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران. (تحریم اقتصادی و سپس ایران هراسی را می توان , دو نمونه از راهبردهای (Strategies) موازی با فتنه ی سبز در نظر گرفت و . . .) این راهکار کور به دلیل دیپلماسی قوی دولت جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقوق هسته ای ایران , در سال 2007 توسط بوش ارائه و در سال 2008 با بودجه ای 400 میلیون دلاری توسط مجلس امریکا پذیرفته شد. (قابل ذکر است از دیدگاه غرب تنها راه جلوگیری از دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای تو سط نیروهای بومی , براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد. اکنون ایران یک قدرت منطقه ای است و مقدمات تبدیل آن به قدرتی فرامنطقه ای فراهم گردیده است.)

حرکات استراتژیک در نظریه بازی ها: هر بازیکن (کشور) می تواند برای تغییر انتظارات دیگران نسبت به اقدامات آتی خود از تهدید یا وعده استفاده کند و بنابراین آنها را وادار به انجام کارهایی کند که به نفعش است. البته این تهدیدها و وعده ها برای آنکه به موفقیت برسند باید باورپذیر باشند. این امر مشکل ساز است، زیرا وقتی نوبت به اجرای تهدید یا عمل به وعده می رسد عموما هزینه هایی به بار می آید. نظریه بازی ها، روش های مختلف برای افزایش باورپذیری را مورد مطالعه قرار می دهد. اصل کلی آن است که اگر یک بازیکن (کشور) آزادی اش در انتخاب اقدامات آتی اش را محدود کند، ممکن است منافعش بهتر برآورده شوند. با انجام این کار این بازیکن (کشور) احتمال این که وسوسه شود تا زیر قولش بزند یا از تخطی های دیگران چشم پوشی کند را از بین می برد.

بازی ساده است، هر یک از شرکت کنندگان می‌تواند به هر راهبردی مانند دروغ, بلوف و امثال آنها برای برد و رسیدن به نفع شخصی استفاده کنند. راهکارهای بهتر در نهایت برنده را مشخص می‌کنند.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

می توان در عالم سیاست از فتنه ی سبز به بازی مخملی یا بازی رنگی یاد کرد .

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

فتنه ی سبز به دنبال اقدامات ضد انقلاب سال های 1358 و 1378, متاسفانه در سال 1388 با عدم بصیرت و غفلت برخی از هموطنانمان در داخل و خارج از کشور با پشتیبانی همه جانبه ی غرب در مهین عزیزمان ایران رخ داد. خوشبختانه با شعور غرور آفرین ملت بزرگ ایران و رهنمودهای رهبر فرزانه ی انقلاب که فرموده اند: "ببینید آمریکا و دشمنان قسم خورده ی این نظام از چه کسانی حمایت می کنند و دیگر سخنان کارشناسی شده و پرمغز ایشان که در سایت www.Leader.ir   مستند می باشد.", چشمان دنیای استکبار را کور و قلبشان را از طپش انداخت. این نکته قابل ذکر است, حرکت نرمی که قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را داشت 10 سال زودتر از دوره قبلی به وقوع پیوست و پیشنهاد بنده این است که دولت برای 4 سال آینده در مقابله با استکبار برنامه ی جامع را طرح و اجرا کند.

 

خوشبینانه بنگریم, یک سال از دوره ی 5 ساله ی احتمالی سوم که متقارن به سال حساس 2014 است گذشته, و چه خوب گفت امیرمومنان علی علیه السلام که فرصت ها به مانند گذر ابرها می مانند  . . . و ما باید از این تجربه گران حسن استفاده را کرده و به مانند همیشه با یاری خدا و هوشیاری نقشه ی پلید دشمنان را درنطفه به خودشان باز گردانیم.

 

 

 

17/09/1389 


 (قسمت اول - بخش سوم) تحلیل فتنه سبز / 4

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد